doe mee
PC doe mee

Welkom in het PC-Doe Mee Centrum in De Schouw.

Het PC-Doe Mee Centrum is ingericht in een hoekje van de grote zaal van De Schouw. De aanwezige Micro PC draait op het besturingsprogramma Windows 10 en er is een opstarthandleiding aanwezig. Voor de nieuwsgierigen onder u is dit een unieke kans om ervaring te verkrijgen wanneer een nieuwe PC/laptop wordt aangeschaft.

Alles staat klaar om door de leden gebruikt te worden. U hoeft niet te wachten tot iemand de Desktop computer voor u aan zet. Er is geen wachtwoord nodig.

Alles is voor iederéén bedoeld. Voor gevorderden, maar ook voor degene die nog niet handigheid hebben met dit soort apparaten van deze tijd.

Niet bang zijn
Behandel de computers als uw kleinkinderen. Ze zijn overal tegen bestand behalve tegen slaan en van de tafel gooien. Ze zijn ook niet bestand tegen vloeistof en kruimels. Dus er wordt niet gedronken en gegeten aan de computer tafel. Een kopje valt nogal snel om met al die kleine snoertjes. U mag overal op klikken en drukken als u denkt dat u daarmee iets zinnigs kunt doen.

Starten
PC Doe mee 2PC Doe mee 3
Mocht de PC toevallig nog niet aan staan als u arriveert, uw gastvrouw/heer helpt u vooruit en anders: Druk op de kleine knop rechts op de Micro PC en daarna op een kleine rechts onder die van de van de monitor, een minuutje wachten en normaal gesproken opent de PC voor u als lid van de Seniorenvereniging. Start de PC niet op zoals verwacht raadpleeg dan de aanwezige handleiding. Wanneer u de PC afsluit, gelieve dan ook de monitor uit te schakelen.
Opmerking: U als lid kan alleen gebruikmaken van de aanwezige programma’s en u kan met dit open account GEEN eigen programma’s installeren.
De inrichting (d.w.z. het uiterlijk zoals dat op het bureaublad verschijnt) van de PC is zoveel mogelijk voorzien met de meest gangbare Microsoft software en andere programma‘s die voor het normale gebruik handig zijn.

Openingstijden
Het PC-Doe Mee Centrum is geopend op de tijden dat De Schouw geopend is behalve wanneer er activiteiten gaande zijn die niet door andere bezoekers mogen worden gestoord. Op dinsdagmiddagen Hugo Duran en woensdagmiddagen Henk van Winkel is er hulp met uw computerproblemen. Graag vooraf bellen om een hulpafspraak te maken is noodzakelijk.

Spelregels
Het PC-Doe Mee Centrum is open voor elk lid. Er is voor iedereen plaats. Houd dus rekening met eventuele wachtenden. De computer is (hopelijk) foolproof. Als u ze met zorg behandelt mag u alles uitproberen.
U dient er wel rekening mee te houden dat de PC regelmatig (maandelijks) gereset worden en voorzien van de laatste updates. Alle toevoegingen en veranderingen worden dan weer ongedaan gemaakt.
Werk op deze PC direct vanaf uw eigen USB stick of Externe harde schijf en indien dit niet wordt gedaan, kopieer na afloop uw werk middels Knippen en Plakken over op uw draagbare medium. Hierdoor kunnen andere leden niet onverhoopt uw werk bekijken/aanpassen of verwijderen.
Na afloop van uw bezigheid dient u de PC uit te schakelen volgens de normale procedure en niet door de voeding er uit te trekken!!!

Programma’s
Bureau-accessoires met o.a. Fotobewerking, Video bekijken en Rekenmachine
Microsoft Office met o.a. Word, Excel, PowerPoint en Google Chrome.
Voor alle vragen, opmerkingen en voorstellen ter verbetering kunt u terecht bij:

Henk van Winkel of Hugo Duran

Aangepast: november 2022