klussen
Klussendienst

Wie kunnen hier gebruik van maken?
Bent u 50 jaar of ouder en/of door een handicap of chronische ziekte niet in staat om kleine klussen rondom of in huis te doen, dan kunt u een beroep doen op de Klussendienst van Seniorenvereniging Bladel.

Vrijwilligers voeren deze klussen uit tegen een geringe vergoeding.

Voorbeelden van werkzaamheden zijn:

• Wastafels ontstoppen
  • Schakelaars vervangen/repareren
  • Schilderijen ophangen
  • Trapleuningen vastzetten
  • Sloten repareren
  • Meubelen verplaatsen
  • Toiletbril vastzetten
  • Verwarming bijvullen
  • Gordijnrail ophangen
  • Dakgoten schoonmaken tot 3 meter hoogte

Let op:

• wij zetten geen containers buiten
  • wij vangen geen muizen of wespen

Wat kost een klus?

• De voorrijkosten zijn voor elke klus € 2,50.
  • Er geldt een werktarief van € 2,50 per half uur.
  • De voor de klus gebruikte materialen worden in rekening gebracht. Als de klusser onderdelen of materialen moet gaan kopen, dan zijn de kosten hiervan, inclusief de hiervoor benodigde tijd, voor rekening van de klant. Ook worden dan de kilometers in rekening gebracht: € 0,35 per km met een minimum van € 2,-.
  • Bewoners van huurhuizen van woningstichting De Zaligheden hoeven niet alles te betalen.
    De contactpersoon van de klussendienst kan u, vóór de klus wordt uitgevoerd, uitleggen hoe dat werkt.
  • Verder moet men er rekening mee houden dat het aantal werkuren voor een klus maximaal 2 uur mag zijn.
    Als er meerdere personen aan de klus werken worden hun werkuren opgeteld.

Hoe kunt u de klussendienst bereiken?

Contactpersoon
Gust van de Put

bellen op dinsdag, woensdag en donderdag tussen 9.00 en 12.00 uur

Deze zorgt voor een vrijwilliger die de klus op zich wil nemen en vervolgens uitvoert.